Långfredagen

Hej hej, idag stod besök av mormor i morfar på schemat. Det blev påsk mat och till efterrätt blev de tårta gjord av mig;) jag gjorde en prinsesstårta men istället för att ha ett helt täcke hade jag sett i en tidning att de hade gjort massa löv. Så piffig som jag e skulle jag ju självklart testa de här;)
Men problemet va att jag inte hade någon form till löven så jag bara kunde trycka ut dem, utan var tvungen att skära ut ett löv i taget. Hade dock turen att Fredrika snäll o hjälpte mig:)de behövdes mer löv än va jag trott och de tog mycket längre tid. Började vid 11.30 o blev klar ca 16.15. Haha fy fan va tid de tog. Me. God blev den och så här blev resultatet
Kram kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Den ser jättegod ut!

Ett tips för framtida lövtårtor, ta ett litet runt pepparkaksmått och tryck ihop det så det blir lövformat :-)

2012-04-08 @ 11:23:14
URL: http://nojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0